Selvbetjening – en økende trend

Annonse

Betjeningen ved dagligvarebutikken på Nardo Centeret er aldri langt unna om man skulle ha behov for bistand ved selvbetjeningskassene.

Av Redaksjonen

Etter en lengre innkjøringsperiode med selvbetjente betalingspunkt øker nå Coop Mega ved Nardo Centeret fra 6 til 10 selvbetjeningskasser.

Ombygging

I disse dager er det stor aktivitet i butikken med ombygging av kassepunktene og når det er ferdigstilt økes det fra 6 til 10 selvbetjente kasser. Det vil fortsatt være 1 betjent kasse for de som måtte foretrekke dette. De ansatte ved butikken kan fortelle at innføringen av selvbetjening har vært en suksess og at de aller fleste har tatt imot dette på en positiv måte.

Omgjøringen av kassapunktene var i full gang når vi tok turen innom på onsdag formiddag.

Ny betalingsløsning

Det lanseres i disse dager en ny betalingstjeneste fra Coop som de har valgt å kalle Coopay.

– Da blir vi den første dagligvareaktøren med egen mobilbetalingsløsning, uttaler viseadministrerende direktør i Coop Midt-Norge Bjørn Vik-Moe til Adresseavisen. Dermed blir Coop fra i denne uken eneste dagligvare- og byggvareaktør som tilbyr kundene å betale med mobiltelefon i samvirkelagenes totalt over 1340 butikker fordelt på kjedene Obs, Extra, Coop Mega, Coop Prix, Coop Marked og Matkroken og samt Obs Bygg og Coop Byggmix over hele landet.