Når uhellet er ute

Annonse

Denne iPaden hadde fått mer enn nok «juling» før vi tok den med til reparasjon.

Av Redaksjonen

Med alle våre smart-telefoner, iPads og nettbrett har det blitt en egen industri i å vedlikeholde slike «duppeditter» etterhvert som vi forbrukere mister de på bakken eller opplever andre uhell. Hvem har vel ikke opplevd en knust skjerm?

I følge elektronikkbransjen ble det solgt 1,9 millioner smarttelefoner i 2017, og med 5 % nedgang endte salget opp på 1,8 millioner solgte i fjor. Tallene viser likevel at omsetningen økte med 5 % og endte på det svimlende beløpet 10,3 milliarder norske kroner. Undersøkelser viser også at vi nordmenn bytter telefon sjeldnere. Nå beholder vi den i over 31 måneder mot bare 18 måneder for noen år siden.

En knust skjerm

Vi tok med oss en skadet iPad til reparasjon hos iPhonereparatøren på Lade som reparerer alt innen smarttelefoner, nettbrett og mac. De kunne konstantere at her var det ikke bare den ytre skjermen som var ødelagt, men ble forsikret om at dette skulle de fikse. Med en smarttelefon i de fleste lommer eller vesker er det mange som tar turen innom her for bistand når uhellet er ute.

Vi oppsøkte profesjonell hjelp for å reparere denne iPaden som har måttet tåle litt av hvert.

Enkelt og greit

Etter noen dager fikk vi tekstmelding om at iPaden var reparert og klar for avhenting. Når vi kom for å hente den møtte vi innehaver av iPhonereparatøren, Emil Svendsen som var i ferd med å løse et problem for en annen kunde. Med et smil tar han imot oss og setter kjapt igang prosessen han skal utføre for den ventende kunden. Så snart denne prosessen er i gang og kunden har satt seg ned blir det vår tur. Han forstår fort hvorfor vi er der når vi legger frem vår del av ordreseddelen og henter frem Ipaden. Han forteller at det ble travelt på slutten av dagen, så derfor bruker vi ikke stort mer av hans tid slik at han kan konsentrere seg om å utføre den gode servicen han er opptatt av. Som ny sponsor for Nardo Fotballklubb håper han på nye kunder fra vår bydel og poengterer at medlemmer i klubben får 10 % på alle reparasjoner.

Innehaver av iPhonereparatøren Emil Svendsen

Nytt liv

Med god hjelp fra profesjonelle fagfolk er det mulig å gi nytt liv til veldig mange av våre elektroniske hjelpemidler og utstyr. I et samfunn hvor forbruket er stort og «bruk & kast»-mentalitet er et fastgrodd begrep er det viktig at forbrukerne er bevisst at å reparere også kan være en god løsning. Om du trenger å gi nytt liv til ditt nettbrett eller smarttelefon så finner du iPhonereparatøren vis-a-vis City Lade i Haakon VIIs gate 7 A.